هر چقدر میزان رضایت جنسی بیشتر باشد میزان رضایت دو طرف نیز از زندگی مشترک بیشتر خواهد بود. اما برخی از زوج ها بعد از مدتی دچار سرد مزاجی و عدم تمایل به برقراری رابطه جنسی می شوند. طلاق جنسی به معنای نبود عشق و عاطفه در بین زوج ها نیست بلکه تنها به عدم رضایت جنسی و یا تمایل به برقراری ارتباط اشاره دارد

وجود رابطه جنسی موفق یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر روابط زناشویی است. هر چقدر میزان رضایت جنسی بیشتر باشد میزان رضایت دو طرف نیز از زندگی مشترک بیشتر خواهد بود. اما برخی از زوج ها بعد از مدتی دچار سرد مزاجی و عدم تمایل به برقراری رابطه جنسی می شوند. طلاق جنسی به معنای نبود عشق و عاطفه در بین زوج ها نیست بلکه تنها به عدم رضایت جنسی و یا تمایل به برقراری ارتباط اشاره دارد. با توجه به اهمیت این مبحث، این مقاله بررسی آن پرداخته است.

طلاق جنسی

طلاق جنسی چیست و چرا رخ می دهد

ناتوانی در برقراری یک رابطه جنسی موفق، سردی دو طرف را در طولانی مدت به وجود می آورد.  از این رو بعد از طلاق جنسی اگر رابطه جنسی وجود داشته باشد صرفا جهت رفع غریزه جنسی است نه کسب لذت و آرامش. طلاق جنسی به دلایل مختلفی رخ می دهد که در زیر به آنها پرداخته می شود:

  • یکی از عواملی که لازم است قبل از ازدواج مورد بررسی قرار گیرد میزان گرم مزاجی و سرد مزاجی طرف مقابل است. از طرف دیگر علایق جنسی نیز بر چگونگی رابطه جنسی و میزان رضایت دو طرف اثر گذار است. متاسفانه وجود محدودیت های عرفی موجب شده است که زوج ها قبل از ازدواج، شناختی از علایق جنسی هم نداشته باشند.
  • یکی از مهمترین دلایل رخ دادن طلاق جنسی وجود محدودیت های آموزشی به زوج ها است. بسیاری از زوج ها آگاهی کافی در خصوص روابط جنسی اصولی ندارند به همین دلیل بعد از مدتی دچار ناامیدی و سرشکستگی می شوند زیرا نمی توانند رضایت طرف مقابل را به دست آورند.
  • برخی از افراد دچار بیماری های جنسی مانند نعوظ، تحریک پذیری پایین و … هستند اما تن به درمان نمی دهند به همین دلیل بعد از مدتی شریک زندگی آنها به رابطه جنسی بی تمایل می شود.
  • وجود فانتزی های عجیب و نامتعارفی که توسط شریک جنسی پذیرفته نشده است نیز می تواند از عوامل رخ دادن طلاق جنسی باشد.
  • در برخی از مواقع عدم تمایل به رابطه جنسی ریشه در مشکلات روحی همچون افسردگی دارد.

تمامی موارد ذکر شده تنها بخشی از دلایل بروز طلاق جنسی است از این رو لازم است زوج ها به صورت اختصاصی مشکلات خود را بررسی کنند زیرا عدم درمان به موقع طلاق عاطفی را در پی خواهد داشت. لازم به ذکر است بسیاری از مشکلات جنسی قابل درمان هستند به همین دلیل کافیست با مراجعه به یک روانشناس موفق همچون مینا عسکری زاده ریشه مشکلات شناسایی و روند درمان آغاز  شود.

اشتراک گذاری
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

keyboard_arrow_up
× whatsapp